loading...

مرجع خدمات اينترنتي ایران

عكس و زندگينامه هنرمندان خوانندگان بازيگران فوتباليست ها

چکار کنیم که در اولین ملاقات در دل طرف بشینیم

مدیر سایت بازدید : 1557 جمعه 14 دی 1397 : 23:52 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/352

انگلیسی‌ها اصطلاحی دارند تحت عنوان‎ first impressions ‎که به معنی «اولین ملاقات» با شخصی است که تا کنون او را ندیده‌اید. بسیار زیاد هم روی این مقوله تاکید شده است چراکه وقتی با کسی برای اولین بار روبرو می‌شویم تنها ۳ ثانیه طول می‌کشد تا ذهن‌مان آن شخص را قضاوت کند.

یعنی نوع پوشش شما، طرز ایستادن یا نشستن‌تان و هرچیزی که شما را در آن لحظه نشان دهد، می‌تواند بر روی ذهنیت افراد تاثیرگذار باشد. شاید این قضاوت در یک سری از دیدارها مهم نباشد اما در دیدارهایی مثل مصاحبه‌های شغلی و تحصیلی، مصاحبه‌هایی که مربوط به سفارت است و همچنین خواستگاری کردن، مهم و ضروری است.

تغییر یا از بین بردن تاثیر اولین برخورد تاحدودی مشکل است و برای همین است که اولین ملاقات اینقدر مهم تلقی می‌شود؛ چرا که در نوع رابطه‌ای که پس از آن شکل خواهد گرفت تعیین‌کننده است. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که چطور در اولین دیدار خوب و بدون ایراد به نظر برسید‎.

 

‏۱‏‎) وقت شناس باشید‎:

گاهی اگر با دوست بسیار نزدیک خود هم قراری بگذاریم و او دیر به محل موردنظر بیاید، عصبانی و دلخور می‌شویم. حالا تصور کنید با فردی قرار گذاشته‌اید که قبل از آن، او را ندیده‌اید و تاحدودی باهم غریبه هستید.

اگر سر قرارتان دیر برسید هیچ توجیهی برای این تاخیر قابل قبول نیست؛ حتی اگر آن توجیهات منطقی و حق با شما باشد. برنامه‌هایتان را طوری نظم دهید که چند دقیقه زودتر از زمان مقرر به مقصد برسید.

فراموش نکنید زود رسیدن بهتر از دیر رسیدن است، و اولین قدم در ساختن ذهنیت خوب در نگاه اول هم، همین زود رسیدن است‎.

‏۲) اعتماد به نفس داشته باشید:

از مهم‌ترین اصولی که در زندگی باید یاد بگیریم، زبان بدن است. زبان بدن یعنی جوری با بدن‌تان ارتباط برقرار کنید که فردی که مقابل شما قرار دارد از اعتماد به نفس و تسلط شما مطمئن شود. راست بایستید، لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید و محکم دست بدهید.

تقریبا همه افراد وقتی برای اولین بار کسی را ملاقات می‌کنند کمی مضطرب می‌شوند. این دلشوره ممکن است باعث شود کف دست‌هایتان عرق کند یا به لکنت بیفتید. اگر از عادت‌های عصبی‌تان باخبر باشید می‌توانید آنها را تحت اختیار بگیرید و کنترل کنید‎.

‏۳‏‎) خودتان باشید:

اگر بخواهید جلب توجه کنید و چیزی را که نیستید نشان دهید، خیلی زود دست‌تان رو می‌شود. اگر آرام باشید و از قبل حرف‌هایی که می‌خواهید بزنید را تمرین کنید، خیلی راحت می‌توانید خودتان را با آن محیط تطابق دهید، خودتان باشید و حس خوبی به فرد مقابلتان دهید.

برای تاثیرگذاری روی دیگران، لازم نیست هم‌رنگ جماعت بشوید یا ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودتان را کتمان کنید‎.

‏۴) ‎ظاهری متناسب داشته باشید:‎

از قدیم می‌گویند که از کوزه همان تراود که در اوست. شاید این مثل قدیمی بتواند به خوبی این نکته را گوش‌زد کند که ظاهر متناسب بسیار مهم و تاثیرگذار است. در اولین چیزی که مخاطب‌تان در شما می‌بیند، هزار نکته نهفته است.

پس به این نکته توجه داشته باشید که آیا ظاهرتان اطلاعات درستی در مورد شما منتقل می‌کند؟ دقت کنید که کجا قرار است بروید و لباس مناسب برای آن ملاقات یا موقعیت به‌خصوص چیست؟

برای محیط کاری‌ای که قرار است برای بار اول بروید، کدام پوشش مناسب‌تر است؟ تیپ رسمی و غیررسمی را در هر موقعیتی که قرار است بروید، بسنجید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که لباس مخصوص محیط کسب‌و‌کار و ملاقات‌های اجتماعی، در کشورها و فرهنگ‌های مختلف فرق دارد. پس اگر در محیط یا کشوری ناآشنا هستید، حواس‌تان باشد که از سنت‌ها و هنجارهای آنجا مطلع شوید. در کل باید گفت که لباس‌های تمیز و مرتب، مدل موی خوب، اصلاح کامل، آرایش باوقار، برای بیشتر موقعیت‌های کاری و اجتماعی مناسب است‎.

‏۵‏‎(‎لبخند را فراموش نکنید:‎

چیزی که می‌تواند به شما یک شخصیت مقتدر و در عین حال به یادماندنی دهد، لبخند زدن است. با یک لبخند ملیح می‌توانید نشان دهید که آرام هستید و اعتماد به نفس لازم را دارید. حواس‌تان باشد که زیاده‌روی نکنید چراکه کسانی که زیادی لبخند می‌زنند ممکن است ریاکار و حقه باز به نظر بیایند و یا حتی سطحی و ظاهربین جلوه کنند‎.

‏۶‏‎ (‎ملاحظه‌کار باشید:‎

هوش هیجانی، احترام، احتیاط،خودآگاهی، بافکر بودن، شفقت، باریک‌بینی، صداقت، سیاست و نزاکت شامل رفتار با ملاحظه می‌شود. یکی از قابل‌توجه‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، خاموش کردن موبایل است.

تصور کنید که چه تاثیری بر طرف مقابل‌تان خواهید گذاشت اگر با کسی غیر از وی، صحبت کنید یا در حین یک گفتگوی جدی موبایل‎‌‎تان زنگ بخورد؟ آشنای جدیدتان سزاوار توجه صد درصدی شماست. هرچقدر توجه‌تان به او کمتر باشد، تاثیر بدتری بر او گذاشته‌اید‎.

‏۷‏‎)سرصحبت را باز کنید‎:‎

جایی خواندم که شاید باز کردن سرصحبت شبیه پیش‌غذایی باشد که قبل از آوردن غذای اصلی – که همان بحث و گفتگو باشد – قرار است از آن لذت ببرید.

پس از موثر بودن این نکته غافل نشوید. برای اینکه بتوانید گفتگوی دوستانه‌تری داشته باشید، قبل از ملاقات، اطلاعاتی در مورد علایق طرف‌مقابل‌تان به‌دست بیاورید. مثلا آیا فوتبال بازی می‌کند؟ آیا در موسسه خیریه خاصی فعالیت دارد؟ ببینید چه چیزی هست که شما با این فرد به صورت مشترک داشته باشید و در مورد همان حرف بزنید‎.

‏۸‏‎ ( ‎مثبت باشید‎:‎

غر زدن یا در واقع گله کردن از شرایط موجود می‌تواند انرژی منفی و بدی روی طرف مقابل‌تان بگذارد. همه سعی‌تان را بکنید تا در اولین دیدارتان بشاش و پرانرژی باشید و لبخند روی لب‌تان را حفظ کنید‎. ‎

منبع: سلامت نیوز

فرصت يك سفر مفت و رايگان به تركيه

مدیر سایت بازدید : 1347 چهارشنبه 10 مرداد 1397 : 17:49 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/310

«مفت و رایگان تمام شدن سفر ترکیه» تحت تاثیر گرانی ارز آزاد و مابه‌التفاوت آن با نرخ دولتی، نظر منطقی نیست، شاید از هر پروازی که به ترکیه می‌رود ۱۰ تا ۱۵ نفر تور سه چهار میلیون تومانی بخرند که احتمالا با هدف کسب سود باشد، وگرنه ۹۹ درصد مسافران، تورهای ۶ تا ۸ میلیون تومانی می‌خرند، برای این مسافر مابه‌التفاوت یک تا دو میلیون تومان اصلا اهمیتی ندارد که به خاطر آن خودش را به دردسر بیاندازد.

این نظر «نوشین ذوقی» مدیر آژانس مسافرتی است که با بازار ترکیه مستقیم کار می‌کند و چارترکننده یکی از ایرلاین‌های ترک است که در هفته ۵ پرواز از ایران به آنتالیا دارد.

او در شرایطی که شایعه‌های حذف ارز مسافرتی به خاطر رانت، شدت گرفته است، این گفت‌وگو را با ایسنا انجام داد و با تشریح وضعیت سفرهای ترکیه که برخی آن را به تاثیر از مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد، «رایگان و مفت» دانسته‌اند، گفت: پروازهای ترکیه درحال حاضر پُر است، اما این اتفاق غیرطبیعی نیست، هر سال همین موقع پروازهای ترکیه، مخصوصا مقصد آنتالیا پُر می‌شود؛ بنابراین اتفاق عجیبی در بازار کار ما نیافتاده و مسافر هم زیاد نشده است.

وی اضافه کرد: اگر در زمستان با این استقبال روبه‌رو می‌شدیم، قابل توجه بود و می‌توانستیم آن را متاثر از پرداخت ارز دولتی بدانیم، اما این اتفاق، نادر نیست و سه چهار سالی می‌شود که تابستان‌ها، بویژه ماه مرداد، مسیرهایی مثل آنتالیا تکمیل ظرفیت هستند؛ روالی که تا آخر شهریور ادامه دارد.

هرچند ذوقی، متذکر شد که پروازهای مسیر آنتالیا امسال ۵۰ درصد به نسبت سال گذشته کمتر شده است. در واقع نیمی از مسافران این مسیر، صندلی ندارند که بخواهند این سفر را بروند و چون پروازها پُر است، برخی گمان می‌برند استقبال از ترکیه زیاد شده است.

وی همچنین گرانی سایر مسیرهای خارجی را عامل دیگر استقبال از ترکیه دانست و افزود: بافت و شرایط اقلیمی ترکیه اجازه می‌دهد مسافر ایرانی این کشور را انتخاب کند.

این چارترکننده در عین حال گفت: هفته‌های قبل پروازهای ترک و ایرانی در این مسیر خیلی خالی بودند، به طوری که ۱۵۰۰ صندلی خالی ضرر دادیم، این اصلا طبیعی نبود. ۲۵ فرودین‌ماه هم که سیاست ارزی تغییر کرد، همین وضع را داشتیم.

وی درباره تغییر قیمت بلیت پروازهای ترکیه و همینطور تورهای این مقصد، اظهار کرد: از نظر ما قیمت پروازها تغییری نداشته، چرا که در فصل شلوغی سفر به ترکیه به سر می‌بریم، اما جریان افزایش نرخ تورها این است که ایرلاین‌ها هزینه بلیت را با ارز دولتی به نرخ روز محاسبه می‌کنند، اما هتل‌ها با ارز آزاد حساب می‌شوند. اوایل که سیاست‌های ارزی کشور تغییر کرد قرار بود به آژانس‌ها ارز دولتی بدهند که مذاکرات زیادی صورت گرفت، اما تایید نشد و در نهایت ما مجبور شدیم هتل‌ها را با ارز آزاد بخریم، برای همین قیمت سفر ترکیه بالا رفته است. آژانس ارز دولتی نمی‌گیرد که هزینه‌ها را تعدیل کند، بلکه این مسافر است از دولت ارز دریافت می‌کند، ‌اما آن را به پای کل صنعت گردشگری می‌گذارند.

 

او درباره میزان افزایش نرخ تورهای ترکیه تحت تاثیر گرانی ارز، گفت: از آن‌جا که اقامت در این تورها با ارز آزاد محاسبه می‌شود، طبیعتا قیمت‌ها هم نزدیک به ۲۵ درصد گران‌تر شده است.

تورهای یک هفته‌ای این آژانس برای آنتالیا با پرواز تُرک، از ۴ تا ۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند که با این حساب وی درباره مفت تمام شدن سفر به ترکیه با توجه به ارز دولتی که برای این مسیر تعیین شده و مابه تفاوت آن با نرخ ارز آزاد که از ۱۲ هزار تومان (برای هر یورو) عبور کرده است، بیان کرد: برای ما که در بطن ماجرا قرار داریم این حرف‌ها منطقی نیست، البته خیلی خوب است که مردم می‌توانند ارز مسافرتی بگیرند و مانع ورشکستگی این صنف شوند.

ذوقی اضافه کرد: مسافری که آنتالیا می‌رود همه هزینه سفرش را از قبل پرداخت می‌کند و پول اضافه‌ای خرج نمی‌کند، این‌که برخی معتقدند مردم ۵۰۰ یورو ارز دولتی می‌گیرند و وقتی به کشور برمی‌گردند در بازار به نرخ آزاد می‌فروشند منطقی نیست، چون شاید از هر پروازی که ما به ترکیه داریم ۱۰ تا ۱۵ نفر تور چهار میلیون تومانی بخرند و با هدف سود کردن از ارز، این سفر را بروند، وگرنه ۹۹ درصد مسافران ما تورهای ۶ تا ۸ میلیون تومانی می‌خرند و تاکید دارند در هتل‌های خیلی خوب و با رفاه بالا اقامت داشته باشند، برای این مسافر مابه تفاوت یکی دو میلیون تومان اصلا اهمیتی ندارد که به خاطر آن خودش را به دردسر بیاندازد. در این مسیر خیلی کم پیش می‌آید که مسافر فقط به انگیزه کسب سود از ارز، سفر برود.

او درباره برخی اظهارات مقامات درباره‌ی سکه شدن بازار آژانس‌هایی که تور خروجی کار می‌کنند و جدی نگرفتن تعدیل نیرو در این صنف، اظهار کرد: ما خوشحالیم که بازار کارمان خوب شده، اما این دلیلی بر کسب سود و درآمد نیست، چرا که در یک ماه گذشته به خاطر ایرلاین ترک که آن را چارتر کرده‌ایم و درهفته ۵ پرواز در مسیر آنتالیا دارد، ۱۵۰۰ صندلی خالی و رقمی در حدود دو تا سه میلیارد تومان ضرر داده‌ایم که امیدواریم با روند موجود این خسارت‌ها را جبران کنیم و تابستان را بگذرانیم. واقعیت آن است که اصلا فکر نمی‌کردیم این حجم صندلی خالی بماند، اما به ضرردهی افتادیم و حدود ۲۵ نفر تعدیل نیرو داشتیم، چون سفرهای خارجی برای دو سه ماه با افت شدید روبرو شد.

این آژانس‌دار ادامه داد: وضعیت ایرلاین‌ها و آژانس‌های دیگری که در مسیر ترکیه کار می‌کنند نیز همین است. همه آن‌ها ضرر دادند و تعدیل نیرو داشتند، ‌ ضررهایی که همچنان ادامه دارد.

ذوقی همچنین در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره سفر ۵ میلیون ایرانی به ترکیه که به مقامات آن کشور نسبت داده شده است، گفت: بعید است این خبر درست باشد. به عنوان آژانسی که در این بازار فعالیت مستقیم و متمرکز دارد، اطلاع دقیق دارم بیشتر هتل‌های آنتالیا در اختیار روس‌ها و آلمان‌ها است و آمار اعلام شده با توجه به تعداد پروازها و هتل‌هایی که در اختیار ایرانی‌ها قرار دارد، دور از واقعیت است.

 

دانلود آهنگ «چرا رفتی» همایون شجریان

مدیر سایت بازدید : 1912 شنبه 12 فروردین 1396 : 17:33 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/188

متن آهنگ «چرا رفتی» با صدای همایون شجریان

چرا رفتی چرا من بی‌قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم
نگفتی ماه تاب امشب چه زیباست
ندیدی جانم از غم ناشکیباست
چرا رفتی چرا من بی‌قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم

♫♫♫♫♫♫

خیالت گرچه عمری یار من بود
امیدت گرچه در پندار من بود
بیا امشب شرابی دیگرم ده
ز مینای حقیقت ساغرم ده
چرا رفتی چرا من بی‌قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم

♫♫♫♫♫♫

چرا رفتی چرا من بی‌قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم
نگفتی ماه تاب امشب چه زیباست
ندیدی جانم از غم ناشکیباست
چرا رفتی چرا من بی‌قرارم
به سر سودای آغوش تو دارم

♫♫♫♫♫♫

دل دیوانه را دیوانه‌تر کن
مرا از هر دو عالم بی‌خبر کن

♫♫♫♫♫♫

بیا امشب شرابی دیگرم ده
ز مینای حقیقت ساغرم ده
چرا رفتی چرا من بیقرارم
به سر سودای آغوش تو دارم

♫♫♫♫♫♫

دانلود آهنگ همایون شجریان به نام چرا رفتی
MP3 – 320
Homayoun Shajarian – Chera Rafti

دانلود آهنگ «چرا رفتی» همایون شجریان
حجم: 9.91 مگابایت


بخت من بسته شده یا بخت من رو بستن

مدیر سایت بازدید : 2568 شنبه 12 فروردین 1396 : 12:31 نظرات (1) http://mabaham.ir/post/187

بعضی با مشاهده ی نخستین نشانه ی ناکامی در ازدواج دختر یا پسرِ خود به دنبال «باطل السحر» و «گشاینده ی بخت و اقبال»، روانه ی کوچه و بازار شده، پیش هر کس سفره ی دل می گشایند و طلب ذکر و دعا می کنند تا از این بن بست رها شوند. در این میان شیادان و رمالانی حیله گر و عوام فریب یافت می شوند که از خانواده ها سوء استفاده های فراوانی می کنند. آنان با دادن «نسخه ی خوش بختی»، «نعل اسب»، «مهره ی مار»، «پارچه های رنگی» و. .. با قیمت های کلان پس از چند بار رفت و آمد و ایجاد امید واهی و پوچ، غیب می شوند!

درباره ما
ما یک سايت اطلاع رساني مي باشیم و هيچ گونه مسئوليتي در قبال صحت و سقم لينك هايي كه در آن درج مي شود ندارد لذا لازم است در مواردي كه نياز به استفاده از كارت هاي بانكي يا ارسال مشخصات يا مدارك باشد كاربر به شخصه از صحت و سلامت سايت مورد نظر اطمينان حاصل كند. با تشكر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • ثبت نام صندوق مكانيزه فروش

  • آخرين خبرهاي استخدامي

  • سلامت و پزشكي

  • حقوق و دستمزد و فيش حقوقي

  • استخدام آموزش و پرورش
  • سايت ثبت نام وام ازدواج

  • پيگيري مرسوله و نامه و بسته پستي
  • امريه خدمت سربازي

  • هنر و فرهنگ

  • آخرين اخبار اجتماعي

  • ثبت نام طرح ضيافت (سلام پرس)

  • خدمات اينترنتي كدپستي
  • پيگيري كارت سوخت و سهميه بنزين

  • خدمات مربوط به كارت ملي و كارت ملي هوشمند

  • سایت ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی

  • دريافت فيش حقوق
  • نتايج آزمون استعدادهاي درخشان و مدارس نمونه دولتي

  • پرداخت هزینه صدور گواهی نامه فني حرفه اي

  • سایت سامانه گلستان پیام نور

  • دانستني ها

  • شرایط صدور کارت بازرگانی

  • شرایط و نحوه دریافت مستمری بیمه عمر بازنشستگان تأمین اجتماعی

  • شناسه شبای بانکی

  • ثبت نام كتابهاي درسي

  • علم و فناوري

  • انتخاب رشته

  • ليزينگ خودرو

  • قوانين چك برگشتي

  • بورس و فرابورس

  • شرايط و قوانين دريافت بيمه بيكاري

  • رزرو و خريد اينترنتي بليط قطار اتوبوس هواپيما
  • دریافت مانده حساب و موجودی کارت بانکی

  • ثبت نام براي دريافت وام ازدواج و شرايط و قوانين آن

  • تاريخ واريز يارانه

  • اخبار خريد خدمت سربازي

  • سايت سوابق تحصيلي

  • سایت مشاهده پیگیری و ثبت نام سهام عدالت

  • كارت اعتباري خريد كالاي ايراني

  • استخدام تامین اجتماعی

  • تقويم سال 1395

  • پرداخت اينترنتي قبض جريمه ماشين

  • سامانه اسكان فرهنگيان

  • پرداخت اينترنتي قبض بيمه تامين اجتماعي

  • ثبت نام کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بانك صادرات

  • سایت جدید مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

  • بیمه بیکاری

  • داستان کوتاه

  • بيمه كارگران ساختماني

  • استعلام صورتحساب سهام عدالت با کد ملی

  • سايت سامانه آرد كشور

  • مقالات و مطالب حقوقی

  • سايت نوبت دهي بيمارستان و درمانگاه ها

  • همسريابي، صيغه و ازدواج موقت

  • واريز سود سهام عدالت

  • ثبت شماره شبا براي سهام عدالت جهت واريز سود

  • عوارض خروج از كشور

  • اينترنت رايگان، اينترنت مجاني

  • پرداخت قبض

  • ثبت و پيگيري شكايت در ديوان عدالت اداري

  • صندوق بازنشستگي كشوري

  • عیدی و حقوق کارمندان

  • وام مسكن و بانك مسكن

  • ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

  • كارت سوخت

  • سامانه های آموزش ضمن خدمت

  • بسته حمایتی دولت

  • رهگیری استعلام منابع طبیعی سامط

  • ثبت نام طرح مسکن ملی

  • ثبت نام وام فرزندآوری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 454
  • کل نظرات : 243
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 4462
  • آی پی امروز : 178
  • آی پی دیروز : 518
  • بازدید امروز : 402
  • باردید دیروز : 3,114
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 82
  • بازدید هفته : 15,469
  • بازدید ماه : 65,857
  • بازدید سال : 458,141
  • بازدید کلی : 12,867,853