loading...

مرجع خدمات اينترنتي ایران

آخرين خبرهاي استخدامي

اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار 1403

مدیر سایت بازدید : 102 یکشنبه 19 فروردین 1403 : 13:07 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/464

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار احتمالاً تا یک هفته آینده از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.»

«نتایج اولیه آزمون آموزگاری که در صبح روز جمعه، هجدهم اسفندماه ۱۴۰۲، برگزار شده بود، احتمالاً تا یک هفته آینده به میزان سه برابر ظرفیت از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد. قرار است در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام شوند.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار احتمالاً تا یک هفته آینده از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.»

 

به گزارش تسنیم، حمید طریفی حسینی درباره اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار اظهار کرد: «احتمالاً تا یک هفته آینده نتایج اولیه به میزان سه برابر ظرفیت از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.»

 

وی افزود: پذیرفته‌شدگان پس از اعلام نتایج اولیه باید برای تشکیل پرونده به ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کنند و بلافاصله روند ارزیابی تکمیلی آن‌ها آغاز خواهد شد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره احتمال برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت در صورت تکمیل نشدن ظرفیت استخدامی گفت: در حال برنامه‌ریزی به گونه‌ای هستیم که امسال آزمون تکمیل ظرفیت برگزار نشود.

 

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳، صبح روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

 

در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.

بالاخره پنج‌شنبه‌ها تعطیل می‌شود یا شنبه؟

مدیر سایت بازدید : 474 سه شنبه 16 خرداد 1402 : 11:13 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/459

دولت به دنبال تعطیل کردن پنج‌شنبه‌ها بود، اما برخی از نمایندگان مجلس از جمله محسن پیرهادی، نماینده تهران پیشنهاد تعطیلی شنبه‌ها را مطرح کرد.

دولت برای افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز لایحه‌ای را تحت عنوان لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در پنجم آذرماه سال گذشته به مجلس ارسال کرد و این لایحه به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد. بر اساس این لایحه دولت به دنبال تعطیلی پنج‌شنبه‌ها بود، اما برخی از نمایندگان مجلس از جمله محسن پیرهادی، نماینده تهران پیشنهاد تعطیلی شنبه‌ها را مطرح کرد.

 

در صورت تعطیلی شنبه یک روز از تعطیلات ما هماهنگ با الگوی جهانی است و با تعطیلی شنبه ارتباطات تجاری ما برای ۴ روز با بازارهای جهانی قطع نمی‌شود. یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» اعلام کرد که دیدگاه نمایندگان بیشتر به سمت تعطیلی شنبه‌ها است.

 

ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، گفت: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید. اما در خصوص اینکه تعطیلی روز پنج‌شنبه‌ باشد یا شنبه تصمیم‌گیری نشد. قرار شد در جلسه آتی کمیسیون اجتماعی در خصوص اینکه پنج‌شنبه‌ یا شنبه تعطیل باشد، تصمیم‌گیری شود.

 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون اجتماعی افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز به تصویب رسید. در کمیسیون اجتماعی از اتاق تعاون و بازرگانی دعوت کردیم تا در صورت تغییر روز تعطیلی از پنج‌شنبه‌ به شنبه منطق علمی و استدلال قوی داشته باشیم تا از این موضوع در صحن مجلس دفاع کنیم.

 

او در خصوص ساعت کاری کارمندان در صورت افزایش تعطیلات آخر هفته، اظهار کرد: طبق لایحه دولت ساعت کار اداری در طول هفته یک ساعت و نیم کم می‌شود.

 

اما پیشنهادهایی در کمیسیون اجتماعی برای کاهش ساعت کاری در هفته به ۴۰ ساعت وجود دارد که هنوز بررسی نشده است. همچنین کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و بر اساس ماده واحده آن ساعت اداری باید کم شود.

 

در حال حاضر ساعت کاری در طول هفته ۴۴ ساعت است که دولت در لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته آورده که ساعت کاری در طول هفته به ۴۲ ساعت و نیم کاهش یابد.

 

او ادامه داد: بنده پیشنهادی برای کاهش ساعت کاری اداری در طول هفته به ۴۰ ساعت دارم.

 

در این شرایط تقسیم ساعات اداری به ۵ روز راحت‌تر انجام می‌شود و در عمل کاهش ساعت را به دلایل مختلف نخواهیم داشت. در صورت تصویب پیشنهاد بنده ساعت کاری در ۵ روز کاری هفته ۸ ساعت خواهد بود. این موضوع بستگی به تصویب این پیشنهاد در کمیسیون اجتماعی و سپس تصویب در صحن علنی مجلس دارد.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در خصوص اینکه پنج‌شنبه‌ تعطیل باشد یا شنبه، بحث‌هایی میان نمایندگان صورت گرفت و دیدگاه نمایندگان بیشتر به سمت تعطیلی شنبه‌ها است. حسینی یادآور شد: جزئیات لایحه افزایش تعطیلی آخر هفته‌ها به دو روز هنوز در کمیسیون اجتماعی به تصویب نرسیده است.

جزییات طرح مجلس برای استخدام کارکنان قراردادی و پیمانی دولت

مدیر سایت بازدید : 1108 شنبه 06 آذر 1400 : 19:40 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/437

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات جدید از طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: برخی کارمندان "استخدام" و برخی دیگر در این "تبدیل وضعیت" می‌شوند.
 
خلیل بهروزی‌فر درباره تشکیل کمیته کارشناسی با محوریت طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان مربوطه هفته گذشته جلسه طولانی پیرامون طرح ساماندهی کارکنان برگزار شد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندهای متفاوت طرح ساماندهی کارکنان دولت بررسی شد خاطرنشان کرد: این بررسی‌ها منجر به این شد که طرح مذکور به صحن کمیسیون وارد شود و در دستور کار صحن کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
 
بهروزی‌فر ‌گفت: بسیاری از کارکنان دولت دارای قراردادهایی به‌عناوین مختلف هستند، این نیروهای کار حقوق خود را از بودجه عمومی کشور دریافت می‌کنند اما دریافتی‌ها متناسب با کاری که ارائه می‌دهند نیست و با توجه به حضور واسطه بین آنان و وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها امنیت شغلی نیز ندارند.
 
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده حول طرح ساماندهی کارکنان دولت در صورت تصویب طرح تعدادی‌ از نیروها به‌عنوان مشاغل کارگری مشمول قانون کار می‌شوند و تعدادی دیگر نیز به‌شکل رسمی استخدام می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه در این میان تعدادی از نیروها آزمون دادند اما تکلیف آن‌ها روشن نشده است افزود: با اجرای این طرح افرادی که آزمون داده‌اند همچنین افرادی که آزمون ندادند تعیین تکلیف می‌شوند اما تعدادی به‌عنوان مشاغل کارگری مشمول قانون کار می‌شوند و تعدادی مشمول تبدیل وضعیت رسمی خواهند شد.
 
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه موضوع بعدی که در این طرح بررسی می‌شود منابع تبدیل کارکنان‌ است عنوان داشت: طبق بررسی‌ها و ملاحظاتی که در کمیته کارشناسی انجام شد با تبدیل وضعیت کارکنان دولت مبالغی که در اختیار پیمانکاران بود آزاد می‌شود.
 
نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس تصریح کرد: با این اقدام مبلغی برای دولت باقی می‌ماند و بخشی دیگر در جهت افزایش حقوق کارکنان به آنان پرداخت می‌شود بنابراین اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت تأثیر مناسبی در حقوق و مزایای کارکنان می‌گذارد.

بدين‌وسيله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور در سال 1397 مي‌رساند : در اجراي ماده (44) قانون مديريت خدمات كشوري و دستورالعمل نحوه برگزاري امتحان عمومي و تخصصي براي استخدام افراد در دستگاههاي اجرايي و با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور، ثبت نام ششمین امتحان مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي كشور براي جذب در 20 دستگاه اجرايي(سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیادشهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، سازمان شیلات ایران، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور(مادر تخصصی)، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان) از روز یکشنبه مورخ 30 دی‌ماه 1397 از طريق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir  آغاز خواهد شد و در روز سه شنبه مورخ 9 بهمن‌ماه 1397 خاتمه می یابد.

متقاضیان گرامی شرکت در آزمون توجه داشته باشند که این تاریخ تمدید نخواهد شد و ثبت نام پس از اتمام مهلت یاد شده غیر فعال خواهد شد.

داوطلبان متقاضي استخدام می توانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به شرایط احراز (رشته‌ها، مقاطع تحصیلی و سایر شرایط) و شغل محل‌های استخدام در هر یک از دستگاههای یاد شده، به دفترچه راهنمای آزمون که از تاریخ 30 دی‌ماه 1397 (همزمان با شروع ثبت نام) در سایت اینترنتی www.hrtc.ir قرار داده خواهد شد مراجعه نمایند.

ششمین امتحان استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی در تاریخ 17 اسفندماه 1397 برگزار می‌شود. توضیحات لازم درخصوص تاريخ و نحوه دريافت كارت ورود به جلسه و سایر موارد در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که کلیه فرآیندهای مربوط به ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون، انحصارا از طریق سایت اینترنتی www.hrtc.ir انجام می شود و به مراجعات حضوری پاسخ داده نخواهد شد.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان از آغاز ثبت‌نام ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ از روز یکشنبه، ۳۰ دی ماه خبر داد.

محمد دلپسند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ در نظر داشته باشند در اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی و با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور، ثبت نام ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب در ۲۰ دستگاه اجرایی از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir (اقفز.هق) آغاز خواهد شد.

وی در خصوص نهادهای ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی نیز اظهار کرد: سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، سازمان شیلات ایران، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (مادر تخصصی)، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان از جمله نهادهای ششمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی هستند

دلپسند با بیان این‌که ثبت‌نام از روز یکشنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آغاز خواهد شد و در روز سه‌شنبه مورخ ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ خاتمه می‌یابد، افزود: متقاضیان شرکت در آزمون توجه داشته باشند که این تاریخ تمدید نخواهد شد و ثبت نام پس از اتمام مهلت یاد شده غیر فعال خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان تصریح کرد: داوطلبان متقاضی استخدام می‌توانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به شرایط احراز (رشته‌ها، مقاطع تحصیلی و سایر شرایط) و شغل محل‌های استخدام در هر یک از دستگاه‌های یاد شده، به دفترچه راهنمای آزمون که از تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ (همزمان با شروع ثبت نام) در سایت اینترنتی ذکرشده قرار داده خواهد شد، مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ششمین امتحان استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود. توضیحات لازم درخصوص تاریخ و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و سایر موارد در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، اعلام خواهد شد.

دلپسند عنوان کرد: تمام فرآیندهای مربوط به ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون، انحصارا از طریق سایت اینترنتی www.hrtc.ir (اقفز.هق) انجام می‌شود و به مراجعات حضوری پاسخ داده نخواهد شد.

حداكثر سن براي استخدام شدن چقدر است

مدیر سایت بازدید : 1525 چهارشنبه 26 دی 1397 : 20:11 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/360

این روزها برخی افراد متقاضی استخدام عنوان می‌کنند که "ظاهرا طرحی در مجلس در حال بررسی است که براساس آن قرار است سن استخدام از حدود ۲۸ سال تا بیش از ۳۰ سال افزایش پیدا کند" و خواهان تسریع در روند آن هستند.

اما پرس‌وجو از سازمان اداری و استخدامی با توضیحاتی همراه بود و با استناد به مواد قانونی گفته شد که "شرایط استخدام در قانون تعیین شده و هرگونه تغییری نیاز به مصوب شدن قوانین جدید است که این سازمان اخیرا هیچ پیشنهادی را برای افزایش یا کاهش سن استخدام به مجلس ارائه نکرده و از وجود چنین طرحی در مجلس نیز بی‌اطلاع است".

اخیرا برخی خبرها از این حکایت دارد که طرحی در مجلس برای افزایش سن استخدام در جریان بررسی قرار دارد. این در حالی است که اعلام سازمان اداری و استخدامی نشانی از چنین طرحی ندارد و در عین حال که شرایط سنی در قانون تعیین شده و سقفی برای آن مشخص نشده است، از این‌رو دستگاه‌ها براساس نیاز و شرایط قانونی نسبت به استخدام اقدام می‌کنند.

طبق توضیحات سازمان اداری و استخدامی در ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط سنی استخدام مشخص و در بند «الف» تاکید شده که داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداقل ۴۰ سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین مدرک تحصیلی دکتری ۴۵ سال است.

براساس این ماده قانون، دستگاه‌ها برای استخدام نمی‌توانند افراد کمتر از۲۰ سال را انتخاب کنند، اما سقفی برای استخدام مشخص نشده و این موضوع در اختیار دستگاه قرار دارد تا بتواند متناسب با شرایط و نیاز خود و البته آنچه برای سابقه کاری نیرو در نظر می‌گیرد، آن را تعیین کند. از سوی دیگر حداکثر ۴۰ سال برای استخدام‌های رسمی در نظر گرفته شده و افرادی که مدرک تحصیلی دکتری دارند حداکثر ۴۵ سال شرایط سنی استخدام آنهاست.

 

بنابر این گزارش، در قانون حداکثر سن برای استخدام تعیین نشده و سن ۲۸ یا ۳۰ سالی که مطرح می‌شود سن مشخص شده در قانون نیست، بلکه دستگاه‌ها با توجه به مجوز قانونی که دارند آن را تعیین می‌کنند.

فارغ التحصیلان، قربانی رشته‌های بیکار!

مدیر سایت بازدید : 1380 یکشنبه 04 شهریور 1397 : 11:57 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/320

متاسفانه عدم تناسب برخی رشته‌های تحصیلی با نیاز بازار کار از جمله معضلات کارجویان و فارغ التحصیلان در ورود به بازار کار به شمار می‌رود؛ افزایش نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری موجب شده تا امروز نه تنها تحصیلات دانشگاهی منطبق با بازار کار کشور نباشد، بلکه ‌بسیاری از افراد جویای کار نیز متناسب با فضای کسب و کار کشور تربیت نشوند.

حمید حاج اسماعیلی ـ کارشناس حوزه کار در این باره می‌گوید: بهره‌وری یکی از دلایل تناسب رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار است که البته در کشور ما چندان توجهی به بهره‌وری نیروی کار نشان داده نمی‌شود.

 

او از نرخ بیکاری ۴۰ درصدی زنان و فارغ التحصیلان سخن می‌گوید و بیشترین بحران بیکاری را متعلق به جوانان ۲۵ تا ۳۱ ساله می‌داند.

 

این کارشناس حوزه کار، ضعف در گردآوری آمار و اطلاعات را یکی دیگر از عوامل موثر دانسته و می‌گوید: متاسفانه بانکهای اطلاعاتی قوی و جامعی که بتواند رشته‌های مورد نیاز بازار کار و رشته‌های مورد نیاز را شناسایی و معرفی کند وجود ندارد. حتی با وجود آنکه دانشگاههای علمی ـ کاربردی را برای تربیت افراد ماهر و جذب سریع آنها به بازار کار تعریف کردیم اما مشکل بیکاری برطرف نشده و توسعه بازار کار اتفاق نیفتاده است.

بررسی وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان نشان می‌دهد که در طول سالهای گذشته رشته‌هایی را برای دانشجویان تعریف کردیم که تناسب چندانی با بازار کار کشور نداشته است؛ به همین دلیل امروز با جمعیت بالای فارغ التحصیلان بیکار مواجه شده‌ایم که بازار کاری برای خود متصور نیستند.

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر بازار کار کشور به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده و همین امر یکی از عواملی است که به افزایش نرخ بیکاری در کشور دامن زده است در حالی که اگر بازار کار به اندازه نرخ بیکاری توسعه یابد، قطعا ظرفیتهای بیشتری هم به کار گرفته می‌شود.

علیرغم آنکه در سالهای گذشته برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه به تعادل در بازار کار کمک می‌کرد، اما در حال حاضر این ارتباطات کمرنگ شده و اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته کارساز نبوده است. کارشناسان بر این باورند که یکی از علل بیکاری جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان، عدم آشنایی با فضای کسب و کار و فقدان مهارت‌های شغلی است به همین منظور تاکید دارند که افراد قبل از ورود به بازار کار آموزشهای مهارتی را فراگیرند تا در سایه پیوند میان دانش و تجربه وارد بازار کار شوند.

 

هادی ابوی - فعال کارگری - لزوم فراگیری آموزشهای مهارتی از دوران دبیرستان را مورد تاکید قرار داده و می‌گوید: با وجود آنکه بیشتر جوانان دارای مدرک و گواهینامه های مختلف هستند ولی متاسفانه اطلاع چندانی از بازار کار و مهارتهای مورد نیاز یک شغل ندارند در صورتی که همزمان با گذراندن دروس تئوری باید کار عملی و اصطلاحا کارآموزی هم بکنند تا با فضای واقعی کسب و کار آشنا شوند.

 

او می‌افزاید: غالب جویندگان کار و دانش آموختگان وقتی وارد بازار کار می‌شوند، دنبال میز و صندلی هستند در حالی که این شیوه جواب نمی‌دهد، چون سیستم اشتغال روز به روز در حال تغییر است و دانش‌آموختگان باید هنر مهارت‌آموزی را فرابگیرند.

 

این فعال کارگری نبود یک مرکز جامع مطالعات بازار کار را از جمله علل عدم انطباق رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار دانسته و می‌گوید: متاسفانه در بحث مطالعه بازار کار ضعیف هستیم و همین مساله موجب شده تا جوانی که از پشت میز دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود، در ورود به بازار کار با یأس و ناکامی مواجه شود.

 

اما رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفت‌وگو با ایسنا، معتقد است عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار کار موجب شده بسیاری از دانش آموختگان از دستیابی به شغل مناسب خود باز بمانند. در بعضی از رشته‌های دانشگاهی تعداد فارغ التحصیلان بیش از اعلام نیاز بازار کار است مثلا فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی اکثرا بیکارند و دلایلی نظیر نبود زیرساختهای لازم، آب و شرایط آب و هوایی در کار آنها تاثیر گذار است؛ در مقابل در بعضی رشته‌ها به نیروی متخصص نیاز داریم مثلا تکنسین فنی و ماهر کم داریم.

 

فتح‌الهی با اشاره به هدفگذاری برنامه ششم توسعه در ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور، می‌گوید: در برنامه ششم دولت مکلف شده با هدف رفع بیکاری و فراهم کردن فرصتهای شغلی، سالانه ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کند و این امر مستلزم تربیت نیروهای ماهر و متخصص است.

 

او با بیان اینکه بخش اعظمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت هستند، ‌ می‌افزاید: بررسی وضعیت اشتغال دانش آموختگان نشان می‌دهد که در طول سالهای گذشته رشته‌هایی را برای دانشجویان تعریف کردیم که هیچ سنخیت و تناسبی با بازار کار کشور نداشته و تا سالها در این رشته‌ها دانشجو پذیرش کردیم به همین دلیل امروز با جمعیت بالای فارغ التحصیلان بیکار روبه رو هستیم که بازار کاری برای خود متصور نیستند.

 

این مقام مسئول کارگری هم ایجاد بانک اطلاعات مشاغل را در پیوند بین کارجویان و کارفرمایان موثر خوانده و می‌گوید: وجود این بانک اطلاعاتی موجب می‌شود تا هم کارفرمایان نیروهای کار ماهر و مورد نیاز خود را پیدا کنند و هم کارجویان با نیازهای شغلی بازار کار آشنا شوند.

 

به گزارش ایسنا، یکی از مسایل مهمی که در بحث بیکاران جامعه به ویژه فارغ‌التحصیلان مطرح می‌شود، موضوع فقدان مهارت است. شاید در گذشته به دلیل کم بودن جمعیت، مولفه‌هایی مثل نرخ جمعیت و افزایش جویندگان کار چندان مطرح نبود، ولی امروز با افزایش رشد جمعیت به ویژه تعداد فارغ‌التحصیلان توجه به مهارت‌آموزی قبل از ورود به بازار کار امری مهم و حیاتی به شمار می‌رود.

 

در سالهای اخیر عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار کار و نامتناسب بودن رشته‌های شغلی با نیازهای بازار کار موجب شده تا دستگاههای متولی آموزش از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش دانشجویان، ‌ ساماندهی کارجویان و تسهیل ورود به بازار کار را در اولویت برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند. تاسیس یک بانک اطلاعاتی جامع برگرفته از نیازهای شغلی و ضرورتهای بازار کار نیز می‌تواند رشته‌هایی که بیشترین متقاضی و بازار کار را دارد، تعریف و گسترش دهد و به پیوند هرچه بهتر کارفرمایان و نیروهای جویای کار در شرایط امروز کمک کند.

تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی آموزش و پرورش

مدیر سایت بازدید : 1335 یکشنبه 09 مهر 1396 : 19:53 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/284

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مبنی بر چگونگی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی صادر شد.

در این بخشنامه امده است:‌ تصویر بخشنامه شماره ۹۶۱۹۷۷ مورخ ۹۵/۱۰/۲۶ سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر چگونگی تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی ایفا می‌شود؛ خواهشمند است ضمن اطلاع‌رسانی کامل به نیروهای ذینفع، فهرست واجدین شرایط را مطابق جدول ذیل تا تاریخ ۹۶/۶/۲۹ به این اداره کل ارسال شود.

الف:

۱- دارا بودن مانده مجوز از محل مجوزهای استخدامی صادره در برنامه پنجم توسعه اعم از مانده مجوزهای استانی (مانده مجوزهای سازمان مدیریت استان) یا مجوزهای خاص دستگاه‌های اجرایی.

۲- دارا بودن کارنامه مجاز آزمون‌های ادواری سال‌های ۱۳۸۱، ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴.

۳- دارا بودن شماره شناسه قراردادی صادره از سوی سازمان مذکور و ادامه همکاری فرد با دستگاه اجرایی در حال حاضر

۴- وجود پست بلاتصدی مصوب

۵- مطابقت رشته تحصیلی افراد با شرایط احراز شغل قابل تخصیص در پست بلاتصدی پیشنهادی بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل

۶- رعایت شرایط عمومی استخدام و تأیید هسته گزینش برای استخدام پیمانی.

ب:

۱- به استناد رأی شماره ۵۵۵ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در صورتی که فرد با دستگاه اجرایی قبل از تاریخ ۱۳۷۸/۳/۱ قرارداد خرید خدمت مستقیم داشته باشد.

روش محاسبه پاداش پایان‌ خدمت بازنشستگان

مدیر سایت بازدید : 2441 جمعه 03 شهریور 1396 : 12:00 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/238

طبق قانون مدیریت خدمات کشوری و تغییرات صورت گرفته در ماده ۱۰۷ این قانون، پیش‌بینی شده که به کارکنان مشمول این قانون به ازای هر سال خدمت یک ماه پاداش بدهند و سقف در نظر گرفته شده برای محاسبه و پرداخت پاداش ۳۰ سال است. این در حالی است که اگر کسانی بر اساس قانون تأمین اجتماعی در دستگاهی شاغل بوده و بازخرید و وجه بازخریدی خود را دریافت کرده‌اند، سنوات آنها محاسبه می‌شود، اما پاداشی بابت مدت بازخریدی دریافت نمی‌کنند.

بر روي ادامه مطلب در زير كليك كنيد ....

 

استخدام سراسري دولتي براي دستگاه هاي اجرايي خرداد ماه 96

مدیر سایت بازدید : 1620 دوشنبه 01 خرداد 1396 : 18:08 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/208

استخدام سراسري دولتي براي دستگاه هاي اجرايي خرداد ماه 96


براي مشاهده اطلاعات بيشتر بر روي ادامه مطلب در زير كليك كنيد ...

آگهي استخدام سازمان تامين اجتماعي اسفند ماه 95

مدیر سایت بازدید : 1875 سه شنبه 24 اسفند 1395 : 17:22 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/166

اطلاعيه استخدام سازمان تامين اجتماعي

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی به منظور تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز خود، از بین متقاضیان  از طریق آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش نیرو جذب می کند.

داوطلبان استخدام می توانند در صورت احراز شرایط حسب مفاد آگهی استخدامی از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به ثبت نام از روز سه شنبه مورخ ٢٤/ ١٢/ ٩٥ لغایت پایان روز دوشنبه مورخ ٣٠ اسفند 95 اقدام کنند.

متقاضیان استخدام درسازمان تامین اجتماعی، شرایط عمومی و اختصاصی و عناوین شغلی را به دقت مطالعه و سپس اقدام به ثبت نام کنند.

داوطلبان گرامی توجه فرمایند هرگونه اطلاع رسانی در خصوص آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی، صرفا از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان معتبر و قابل استناد است.

دفترچه استخدامي در زير مي توانيد از لينك زير دانلود كنيد.

 

دانلود دفترچه استخدامي سازمان تامين اجتماعي

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور: اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی مشترک فراگیر سال ۱۳۹۴ دستگاه های اجرایی فردا اعلام می شود. 
  
حسین توکلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اسامی این افراد از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود. 
 
وی گفت: این آزمون برای به کار گیری افراد واجد شرایط در 13 دستگاه اجرایی کشور و همچنین تبدیل وضع استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای جمعه اول خرداد برگزار شد. 
 
توکلی افزود: 193 هزار و 468 داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد 121 هزار و 219 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند. 
 
وی با بیان اینکه این آزمون با تلاش سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد گفت: ظرفیت پذیرش و استخدام نیز 7 هزار و 448 نفر است. 
 
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: افرادی که اسامی آن ها به عنوان چند برابر ظرفیت پذیرش اعلام می شود باید براساس اطلاعیه ای که فردا همزمان با فهرست اسامی چند برابر ظرفیت منتشر می شود، برای مصاحبه،‌ تحویل مدارک و سایر مراحل گزینش به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه کنند. 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
ما یک سايت اطلاع رساني مي باشیم و هيچ گونه مسئوليتي در قبال صحت و سقم لينك هايي كه در آن درج مي شود ندارد لذا لازم است در مواردي كه نياز به استفاده از كارت هاي بانكي يا ارسال مشخصات يا مدارك باشد كاربر به شخصه از صحت و سلامت سايت مورد نظر اطمينان حاصل كند. با تشكر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • ثبت نام صندوق مكانيزه فروش

  • آخرين خبرهاي استخدامي

  • سلامت و پزشكي

  • حقوق و دستمزد و فيش حقوقي

  • استخدام آموزش و پرورش
  • سايت ثبت نام وام ازدواج

  • پيگيري مرسوله و نامه و بسته پستي
  • امريه خدمت سربازي

  • هنر و فرهنگ

  • آخرين اخبار اجتماعي

  • ثبت نام طرح ضيافت (سلام پرس)

  • خدمات اينترنتي كدپستي
  • پيگيري كارت سوخت و سهميه بنزين

  • خدمات مربوط به كارت ملي و كارت ملي هوشمند

  • سایت ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی

  • دريافت فيش حقوق
  • نتايج آزمون استعدادهاي درخشان و مدارس نمونه دولتي

  • پرداخت هزینه صدور گواهی نامه فني حرفه اي

  • سایت سامانه گلستان پیام نور

  • دانستني ها

  • شرایط صدور کارت بازرگانی

  • شرایط و نحوه دریافت مستمری بیمه عمر بازنشستگان تأمین اجتماعی

  • شناسه شبای بانکی

  • ثبت نام كتابهاي درسي

  • علم و فناوري

  • انتخاب رشته

  • ليزينگ خودرو

  • قوانين چك برگشتي

  • بورس و فرابورس

  • شرايط و قوانين دريافت بيمه بيكاري

  • رزرو و خريد اينترنتي بليط قطار اتوبوس هواپيما
  • دریافت مانده حساب و موجودی کارت بانکی

  • ثبت نام براي دريافت وام ازدواج و شرايط و قوانين آن

  • تاريخ واريز يارانه

  • اخبار خريد خدمت سربازي

  • سايت سوابق تحصيلي

  • سایت مشاهده پیگیری و ثبت نام سهام عدالت

  • كارت اعتباري خريد كالاي ايراني

  • استخدام تامین اجتماعی

  • تقويم سال 1395

  • پرداخت اينترنتي قبض جريمه ماشين

  • سامانه اسكان فرهنگيان

  • پرداخت اينترنتي قبض بيمه تامين اجتماعي

  • ثبت نام کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بانك صادرات

  • سایت جدید مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

  • بیمه بیکاری

  • داستان کوتاه

  • بيمه كارگران ساختماني

  • استعلام صورتحساب سهام عدالت با کد ملی

  • سايت سامانه آرد كشور

  • مقالات و مطالب حقوقی

  • سايت نوبت دهي بيمارستان و درمانگاه ها

  • همسريابي، صيغه و ازدواج موقت

  • واريز سود سهام عدالت

  • ثبت شماره شبا براي سهام عدالت جهت واريز سود

  • عوارض خروج از كشور

  • اينترنت رايگان، اينترنت مجاني

  • پرداخت قبض

  • ثبت و پيگيري شكايت در ديوان عدالت اداري

  • صندوق بازنشستگي كشوري

  • عیدی و حقوق کارمندان

  • وام مسكن و بانك مسكن

  • ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

  • كارت سوخت

  • سامانه های آموزش ضمن خدمت

  • بسته حمایتی دولت

  • رهگیری استعلام منابع طبیعی سامط

  • ثبت نام طرح مسکن ملی

  • ثبت نام وام فرزندآوری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 454
  • کل نظرات : 243
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 4462
  • آی پی امروز : 588
  • آی پی دیروز : 518
  • بازدید امروز : 3,339
  • باردید دیروز : 3,114
  • گوگل امروز : 50
  • گوگل دیروز : 82
  • بازدید هفته : 18,406
  • بازدید ماه : 68,794
  • بازدید سال : 461,078
  • بازدید کلی : 12,870,790